Kosong

Aku bangun . Dgn terhuyunghayang , aku turun . Terdengar suara kakak menegur 'Awl pulak bangun' . Ku lihat jam di dinding , '7.00' . Terkejut , mimpikah aku ? Ku pergi ke dapur dan mencari air . Airrr , aku dahage . Setelah mendapatkan air , aku naik . Kembali ke bilikku nerakaku .Kosong . Aku tersedar . Awalnye aku bangun ? Kenape ? Taktahu , malaikat yang mengejutkan aku agaknye . Aku bersyukur Allah masih tk tarik nyawaku ini . Alhamdulillah . Aku mandi . Lpas mandi , aku terkejut . Awalnye aku bangun ? Pelik , mana pernah aku bangun awal sebelum nie sendiri .

Pelik tapi aku biarkan . Skrg 7.45 . Aku dah tekad sebelum pergi sekolah nanti aku nak study dlu . Mungkin malaikat kejutkan aku supaya aku bangun study . Menyedarkan aku , akan exam yang ontheway datang menimpa semua insan bergelar pelajar kecuali lepasan UPSR dan PMR . Tersedar juga , hari nie sekolah akan dibuka kembali untuk kami yang telah bercuti selama seminggu lebih . Kosong . Aku tak berasa apa apa bila bercakap pasal sekolah .

Dan macam biasa , setiap minit , aku terfikir dia . Dia yang kurindui , dia yang kusayangi , dia yang kucintai , dia yang ku perlukan , dia yang itu , dia yang ini . AHHH neraka ! Kenapa perlu aku memikirkan dia kerap begini ? Aku benci dia , aku benci cara dia , aku benci kerana dia yg membuatkan aku berasa seperti aku orang yang sangat tidak berguna . Aku aahhhhhhhhhhhh ! Sebelum aku merepek dengan lebih skema , lebih baik aku mengundurkan diri . Selamat Tinggal .


No comments:

Post a Comment