Breaking Dawn vs Ombak Rindu

P/s - Entry sangat panjanggggggg!

Sabtu

Okay hari yang dinanti nantikan, hoho. Wedding. Bangi Golf Resort sana. Gerak dgn Ayah Man's family dri rumah dlm pkul 12 kot . Sesat bhai, hoho. Mama mana khatam area bangi nie. Ayah Man lagi lah. Naseb baik last-2 jumpa jugak. Park kereta kat mana tah then kena naik buggy pegi tmpt wedding tu. Aiseh, orang dah ramai tapi meja kiteorg reserved bhai. Kt tempat ada aircond lagi , hoho :) Kbai. Aiyaa, abang katering tu manyak comel maaaaa O.o Kbai lpas makan lepak dgn lanot & anot. Tgkap gmbr ah mcm biasoo :) Lpas tgkp gmbr apa segala, second round punya makan. Hahahah. Thumbs up sikit. *Btw skrg ak mmg bnyk mkn k

Mlm. Ramai-2 berkumpul dkt ruang tamu. (rumah jojo , Bangi ) Err tk ramai mana. 4 family je. Setiap family dlm 6-7 ahli je. Ayah Mie baca doa awal akhir tahun, awal tahun semua. Hbis doa , satayyy yaw (Y) Hehe meriah meriah, tapi kalau ada abah lagi meriah :')

Ahad

Bangun pagi. Gosok gigi. Makan meeeee. Layan aa+bb. Mandiiiii. Pegi Nilai 3 dgn familiiii. (semua belakang ii, ee kan? :P ) Okay pegi Nilai. Zzz, panas rimas semua lah. Dgn baju kurung, pashmina nye kan. Zzzz. 1230 mcm tu pegi masjid tggu pengantin apa segala then pegi Bistro mana tah. Meja kiteorg sepatutnya dkt Vip punya tmpt tapi dh ada yg amek -,- K redha je kt luar. Aku makan banyak gila. Muahaha siapa suruh nasik sedap sgt. K makan makan then semua family berpecah. Ada ke puchong, ada ke bangi, ada ke melaka dan family aku ke Gombak lew. Lany follow aku balik gombak (Y) Hoho, malam tu menggila buat aiskrim. K saya kaki aiskrim pop and aiskrim Malaysia.

Malam tu time dah nk lelap. Ada matsaleh ni cll. Seriously mulamula memg aku tknk agkt pun. Tpi sbb kesian, agkt gak.

R ; Hello
D ; Hmm, hello (suara ngantuk hbis)
R ; Dinie, kau dah tidur ke?
D ; A'ah
R ; Bangun bangun! Jgn tidur. Teman aku smpai aku tidur.
D ; Otak kau, aku penat lahhh
R ; Penat kau buat apa?
D ; Lama duk dlm kereta tdi (tkde ah lama mana pung haha)
R ; Tkde tkde, bukannye kau yg bwak. Bangun bangun ! (Kureng punya membe)
D ; Tolong lah Ricky, aku penat k. Ngantuk
R ; Cenie ah kau. Bila aku cll, penat lh, kt luar lh, ngantuk lh ,mak aku ade lh, dgn mmbe lh
D ; Haha ( hanya mampu gelak sahaja)
R ; Mana nk cari aku dah sekarang. Dlu slalu je cll aku
D ; Cll? Bila masa nya,
R ; Dlu slalu cri aku. Kt skolah Ricky ricky, tlong aku. Ricky ricky, teman aku. Skrg, lupa dah semua tu

(Oleh sbb dia dah mcm touching aku pun layan lah dia even ngantuk gila nk mati dah)

Isnin

Pegi terminal naik teksi dgn Tiara and Lany. Dkna, Nisa and Nazrul naik teksi lain. Sampai sana diorg nk tggu Ajim. Aku chaw dlu dgn Lany. Sbb aku panas (!) Aku nak aircond haha. Dlm train boleh pulak ada couple comolot. Hailah, memg memg. Lany cerita. Haha naseb aku tk nmpk, selamat :P Jumpa diorg balik dkt Vincci. Then pegi beli tiket. Breaking Dawn pukul 4. Time kiteorg beli tiket tu bru 1230. Haha awl kan gerak? Gerak lmbt lmbt nie kalau turun KL dgn Nida, Mimi semua tu je -.- Ntah mcm mana tah boleh berpecah. Aku dgn Narul and Lany. Mula g Giordano cari baju Jed ( Lany's boyfie) then tggu Narul shopping Topman pulak -.- Untung ah bwak duet banyak lolol. Then aku punya turn. Mana lagi kalau bukn Kinokuniya hahaha k saya kaki buku, ada masalah? Lama bhai tk beli komik jepun tu. Dapat 2 komik (Y) Tapi duit tk keluar :P Hadiah dari Lany and Narul. Thanks gigirl and boboy.

Lpas tu pegi makan. Narul nie sumpah tk hbes Nida nida. Sejak gaduh bodoh hri tu punya pasal. Haha k jealousnyaaaa dik :'( HAHAHA eww tolonglah. Akk buat buat je jealous k. Tk rasa apa pung. Silap ah nk jealous dgn Nida ;p Blahblah. 30 minit sebelum movie, kumpul balik semua. Then moveyy~

Ajim - Tiara - Dekna - Aku - Lany - Nisa - Narul

See? Aku tengah. HAHAHAHA. Okay kewl lah cerita tu tapi rasa sekejap nk mati. And err tk sabar gila nk tggu part 2 !

Selasa

Jumpa my babytwinnie and my maymon ~ Diorg dtg rumah. Ohmygod, tk puas sgt k jumpa diorg. Gosip itu ini. Maymon ckp Mus kecoh dkt diorg dua yg aku nie curang dgn dia sbb naik moto dgn IA hari tu hahahaha. Bingo punya laki. Dia curang takpa, siap bini 3. Aku diam je. Zzzz. *semua gurauan j, gurau kasar , biasa ahh :) Aku hadiahkan Nida Hello Kitty. Kay, dia menjerit aku rasa satu KL boleh dgr. Pfftt. Haha welcome babyboooo. Kau ckp nk benda pink dri kiteorg akhir-2 tahun kan? Then, done :) Simpan sampai tua k? Pkul 530 mcm tu pegi Giant. Makcik Lany tu nk pegi beli barang. Mlm keluar makan dgn mama semua. Dkt batu muda. Kedai biasa kiteorg makan :) Lpas mkn g giant lagi haha tepok lah. Mama nk beli brang sikit. K blik rumah layan movie semua kejap then tengah mlm sikit tu aku dgn jojo tu bukk salooon ;p Saloon main main. HAHAHA cembuduh. Nama saloon tu THE JOJO'S SALOON. Tepuk ;p

Rabu

Aku pun tk ingat buat apa sgt hri nie. Yang pasti petg tu aku masak roti boom sensorang, tkde bantuan sesiapa k! First time pegg kuali ni , percaya tk? Sebelum nie goreng telur pun mama gorengkan hahaha. Time aku buat nie, makcik jojo tu tidur. Hesh -___- Err hm mlm tu pegi pasar malam.Ya Allah, jumpa dia. Ya Allah, dia pandang sekilas je :( Tapi time tu memg i don't gve a damn lah. Pk balik, wahhh shit sial! Okay sabar sabar. Kau yang ckp semua dah finish, over , habis kan, nk pk apa lagi pasal dia haaaaaaaaaaa.

Khamis

First of all, Hi Decemberrrrrrrrrrr! Be awesome kay!!! ( rock tk rock tk? ;p )

Gerak ww pukul 125 mcm tu. Smpai je pkul 150. Elok elok j smpai trus amik tiket yg dah book online smlm. K then time nk queue(betul ke aku eja nie) masuk, nmpk Kimigayo. Err err Cha's boyfie. Straight mata melilau cri Cha. K gotcha! Tpi dia tk nmpk pun aku -,- Usha je lah kan dia. Masuk panggung. Dri sit F tmpt aku tu, aku mendongakkan kepala usha area sit J. Usha je lah dua orang nie kan. Tpi cha still tk nmpk aku -.- K mana nk nmpk aku dah! Feedup. Trus tgok dpn, tgok skrin even tk play apa apa lg haha bijak. Merajuk nie merajuk :P Taptap dgr orang pangil nama. Laki. "Dinie dinie!" . Then ada suara pompuan pulak ckp apa tah. Then laki tu panggil lagi. "Dinie dinie! Cha panggil nie!". K badan rasa menggeletar. Cha panggil? Maknanya suara laki tu kimigayo lh kan? Uweyy, aku tk pandang -.- Sbb takut salah dgr and sbb Kimigayo yg panggil -.- Dlu sikit punya benci dia dkt aku. Haha memg lah skrg dah tkda ape ape, aku ingat dia benci aku lagi tpi Cha ckp tk pun blahblah. K whatever.

OMBAK RINDU. Awww ada 3 part buat aku leleh. Acam sial! Mwahahah. Cieeyowd (siot) betul, banyk gila scene kena potong dri novel and banyak gila watak tk masuk . Novel much better. Aku prefer novel Ombak Rindu, cerita dia lagi panjang and menarik tapi baca novel tkde feel. Tk nges. Smpi movie meleleh even bnyk scene tk ada. Tadi dlm pkul 6 something. Cik La sampai :) Hntr Tok Mie and amik Lany. Esok balik kg so Tok Mie follow. Haishh betul lah jo, sepi sial tkde kau :( Rasa nk menangis pun ada. Hahah bodoh. I hate farewell okayyyy even nanty maybe kt kg jumpa lg! Haishh, sepi gila weh :( Mcm yg aku ckp kat kau tdi jo, memg tkda kau aku tkkan bukk tv lah! Aku bukn kaki tv mcm kau. Aku kaki lappy. Haha, ada kau, pkul 12 baru reti masuk bilik en? Tu pun melalak memekak dlu, pkul 3 bru tidur en :( I'm starting to miss you Jo ~ Bangga k lpas baca nie?! Hoho. Ahad-Khamis, tk puas dol dgn kau ;'p Terharu tk?!

No comments:

Post a Comment