Wasiat Untuk Umat Islam

Muslim, you should read this entry.

Assalamualaikum. Ini adalah wasiat dari penjaga makam Nabi Muhammad S.A.W iaitu Sheikh Ahmad Mokme ( Saudi Arabia )

Pada suatu malam ketika hamba membaca Al-Quran di makam Rasulullah S.A.W selepas membaca lalu hamba tertidur dalam tidur hamba bermimpi didatangi Rasulullah S.A.W lalu bersabda kepada hamba dalam 60,000 orang yang meninggal dunia di zaman ini tiada seorang pun matinya dalam keadaan yang beriman.

1. Isteri tidak lagi mendengar suami
2. Orang kaya tidak lagi bertimbang rasa kepada orang miskin
3. Orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat kebajikan

Oleh itu wahai Sheikh Ahmad hendaklah kamu menyebarkan kepada orang Islam yakni supaya membuat kebajikan kerana hari penghabisan (qiamat) akan tiba dimasa bintang terbit dari langit sesudah itu pintu matahari akan turun di atas kepala.

Pesanan hamba ini ;

1. Berselawatlah untuk junjungan Nabi Muhammad S.A.W
2. Bertaubatlah dengan segera sementara pintu taubat masih dibuka
3. Bersembahyanglah sebelum kamu disembahyangkan
4. Berzakatlah jangan ditinggalkan
5. Jangan menderhaka kepada kedua ibu bapa , hormatilah mereka
6. Menunaikan fardhu haji bila berkemampuan

Perhatian ;

Setelah membaca wasiat ini hendaklah ditulis atau dicetak dan disebarkan kepada orang lain sebanyak 20 salinan. Sekiranya telah dilakukan anda akan dianugerahi sesuatu nikmat atau hajat anda akan dikabulkan Allah, kata Sheikh Ahmad lagi jika apa yang hamba kata ini tidak benar, biarlah hamba mati dalam kekufuran dan oleh itu hendaklah dicetak dalam masa 2 minggu dan edarkannya kepada orang ramai anda akan beroleh kebahagiaan dan ingatlah lakukan dengan hati yang ikhlas dan janganlah wasiat ini diabaikan dan dibiarkan begitu saja.

p/s - Typing this by myself. Copy je kalau nak. But make sure credit k? Hoho x) Aku jumpa kertas nie dalam Al-Quran tadi so plan nk share dgn blogger :)

No comments:

Post a Comment