Happy Eid

Hiiiii! *Lambaitangan

Hows yr raya everyone? Haha a lil bit late but... HAPPY EID-ULFITR GAIZ! :D Mintak maaf banyak banyak kalau entry dekat blog ni ada yang membuatkan korang rasa cm "eww" , IM SORRY :) Kadang kadang perangai annoying tu memang datang. Maaf zahir dan batin ye :) Kenapa lambat sgt update? Ahakz. Well Jumaat lepas baru balik gombak. Bukan takda wifi kt kg tu, ada sgt. Dua dua belah kg ada. Bukan tak bawak lappy, bawak. Tapi masa tu.. Ececeh ajet busy je :p Haha tk macam ni, semua org dh thu rasanya aku ad rumah kt kg.. So memg cuti ni tidur situ je. 2 malam tidur a.lintah and satu mls tidur jerteh. Selainnya tidur rumah sndiri. So wifi tarak ma disitu! Kata rumah baru kan tkkan ada wifi.. Tu tk boleh tu. Hek hek.

1ST SYAWAL

Ok, sebelum nk masuk cerita.. WARNING WARNING! Entry ini panjang ok! Taknak baca tkpyah! :b Ok, hm hha 1st raya? Em lpas kluar rumah straight pergi kubur abah. Hekhek i was so emotional. Dem. Kubur tok abah dgn abg saya dkt situ jugak! Tapi kubur abang jauh kedalam :< Nk melawat abg sgt sgt.. Kalau abg ada lagi, semua ckp abg aku mesti handsome then sepet sepet -.- Haha, bestnya tau ada abg!!! :< Abg tipu 2 org tu (Well actually sebaya) dh takda.. Sorg dh pindah jauh :') Sorang dekat tpi tknk layan aku cm dlu dah. Puii lah. Ok wtv.Then balik a.lintah. Haha time tu semua makcik makcik masih berbaju kelawar -,- Sedangkan aku dah berkebaya, eceh kebaya lak gemok ni -.- Betul lah. Isk. Tapi kebaya lama bukn moden. Wek. Blabla. Lama gak ah baru start photoshoot family sbb ada tamu dtg awal sgt! Salam salam semua. Time gambar ramai-ramai kan, aku yg set so dlm kamera aku j ada :p Kamera ayah chik, cik na, ayah long takda! Muahah *evilaugh. Eh yela dlm family tu aku je berbakat sikit bab gambar gmbr ni. (Sorry for being proud but thats the truth). Dalam pukul berapa tah baru gerak Jertih -.- Time tu Jojo and her family dh balik Kb! Haih nasib kb dekat tau, kalau tk aku ngamuk je. Nasib baik time tu family Ayah Man tk balik pasir putih lg. Blahbla. Sejam lepas tu balik a.lintah balik. Lepak smpi petg pkul 3,4 kot then balik rumah. Tidur! Bosan! Sakit hati dgn mama sbb mama ckp nk gi beraya kb :( Bangun je pkul 7 -.- And guess what rumah dah penuh dgn family adik beradik mama & abah. Tepok -.- Pfft. Time cik B nk balik jertih, cik b ajk. Haha mama bg weh aku tidur jertih mlm tu! Seghonok. Apa lagi. Vanila coklat ah mlm tu dgn Jo, Along , Akim & budk budk kecik lain. Lpas tu sambung Resident Evil pulak sampai pkul 1 dgn Along je. Lain penakut ke apa tktahu.

2ND SYAWAL

Openhouse rumah Ayah Man! Yayerz. Haku comel. Lol got nothing to say. Hari ni pun duk rumah jugak. Lolxx hate yah! Tapi en wehehe mlm tu Jo dgn Along tidur dkt rumah gua. Sbb esoknya gua punya openhouse :) Bapak mereng dgn diorg malam tu! Haha Jo suruh pakai baju raya. Then, aku pakai lah skirt, then dia gi merengkan keadaan, suruh aku pakai blouse yg corak bunga. Lol please ah hahah skirt tu dah bercorak k? Ni baju bercorak lagi bapak ah COMBINATION FAILED HAHAHA. Then lilit selendang leopard aku hahaha sumpah cam minah keling mana dah. I'll upload the pictures on the next entry ok? :b Then cerita dgn Along pasal teksi sekrg jahat la apa lah. Haha tpt pkul 12 kiteorg sneak out gi dapur amik ayam kfc bawak masuk bilik melalui toilet -.- Lol (toilet bilik aku boleh keluar gi dapur) Haha penakut and lapar punya pasal, toilet sanggup kami redahi hahaha.

3RD SYAWAL

Openhouse rumah saya! Haha bangun awal gak ah. Mama keluar gi Jertih beli barang jp. Then mama gi a.lintah sbb nk masuk apa semua kt sana. Kiteorg 3 kat rumah sibuk keluarkan barang kemas rumah bagai (sibuk lah sgt). Tetiba ada tetamu dtg rumah T.T Terkejut beruk gila. 3-3 dgn tak mandinya lagi, rambut serabai. Haha pak malu. Nsib baik Jo reti buat teh, aku tk reti.. (ugh feel shy to admit it) Then hidang air tu. Bersyukur sgt atok ada tau time tu. Atok baru sampai sbb nk letak kerusi so atok lah melayan tetamu. Harap kiteorg? Tggu tamu balik nk dpt duit raya sajoi :D Okeh then mandi apa semua. Mama sampai bawak makanan semua lah. Lps aku mandi (org last mandi) kiteorg start bakar bakar dah -.- Pergh, boleh kira gak berapa kali je naik rumah, tu pun nk salam tamu ke apa. Setia bhai kiteorg membakar! Hahaha. Aha tak, tipu je. Lpas tu Ayah Chik banyak tolong. Dgn CikNa. OMG LOVE YOU BOTH LA!!! Kiteorg makan ber-5 (Me, Jo, Along, Kak Thirah & Balqis) kt bawah tu(well bukn bawah, macam balkoni dapur lah. ada ke balkoni dapur? hantam sajalah labu). Lagi best lepak situ. Gentle. Dalam erk. Kt luar boleh hirup udara segar. Kt situ ah kiteorg makan kat situ ah kiteorg letak ayam, cucuk udang, sosej, sotong bagai. Berpeluh 24/7 kot aku! Ugh, ngadap api kan T.T But sumpah enjoy! Tk tipu. Best gila. Aku kena kejar dgn lebah -.-t Dua kali kot kena, dua round jugak lah aku lari keliling rumah. Along & Jo asyik gelakkan je :( Senanye bnyk kali tau kena tpi bnyk lari masuk dapur je. 2 kali je round satu rumah haha. Eventho kulit masing masing dah belang, tpi best ah. Gelak je kiteorg kt situ. Hekhek. Mlm tu Jo & Along tidur situ lagi! Hekhek. Tpi semua tidur awl sbb penat :)

4TH SYAWAL

Awal awal dah gaduh dgn mama sbb mama suruh aku pakai baju krung sedangkan aku taknak! -.- Nak tunjuk keras kepala sgt aku sarung skirt je. Aha takpa ah tu asalkan lebih kurg baju krung -.- Pegi 4 rumah kawan mama! :/ Rumah kawan mama besar-besar hm. Ha ni best nk cerita, rumah 1st tu. Ya Ampun! Anak kawan mama tu handsome gila gentle! Putih siaa, sumpah. Putih melepak gila macam Ricky.. Dah la pandai :/ Ehe me and him sebaya and kiteorg sama sama ank sulung :p Rumah besar gila babeng tkyah ckp. Halaman rumah je dah boleh masuk 15 biji kereta, tak tipu weh. Aaaaaa melting to le max. 2nd house, aha boleh tahan besar. 3rd house, haa nk bak ang. Ni umah kecik je tpi dlm rumah tu la, dpt 4 angpau hang tau dak! ;p Wah jangan pandang rumah dia sebelah mata. Lolx. Rumah ke4. Sebelah rumah je. Tapi aku tk dpat duit raya! Kuajak -.- Dia bg dkt adik aku je. Tsk, ini tidak adil tidak adil... Malam lepak Jertih wehee! :D Ayah su bawak aku, jo, along, akim, balqis pegi Secret Recipe sbb semua ngidam kek tu. Lulz. Tapi mlm tu tk tidur jerteh la, mlm tu tidur rumah gak ;( Bapak seram sejuk doh mlm tu... Gentle. Mlm tu tidur dgn mama hahaha

5TH SYAWAL

Tak ingat.

6TH SYAWAL

Keyell sweet keyell ;)

7TH SYAWAL

Beraya rumah cik Satrah petg tu hikhik. Farah semak yknow, mentang sebelah rumah dia je! Hahaha jk farah jk. Mama and chamok je ikut. Afi, Amir tak. Mama rancak je bual dgn Cik Strah, aku dgn Farah sibuk melantak kueyteow dgn ubang... Hahaha it supposed to be udang act. Sasul --' Lols. Cik Strah dh nk pindah tau, gentle sedih ;( Lepas ni nk dgr siapa puji saya, cik?! ( Cik Strah suka puji aku, gigi cantik lah, kulit cantik lah, putih la, dah kurus lah and so on) So sad. Lepas ni saya dgn Hana balik sch nk singgah rumah siapa? :( Lepas ni nk pinjam helmet siapa? Hm ;( Sedih tau! Ok habis episod sedih. Malam tu haa. Pkul 8 suku gitu gerak rumah mimi. Openhouse :D Hekhek. Mula mula mimi sama dgn kak lyn, pakai merah. Wanie dgn Farah, Ungu. Aku je tkda geng ;( Sekali dinasour ( ex-crush) dtg. Haa hahaha dia pakai biruu!!! Dia sorang je rasanya dlm ramai ramai laki tu. Ohsem ;* Hahhahahaah. Dlm pkul 10 kot gerak rumah Ayien. Ayien still dgn perangai annoying taik ayam dia -__-

Semua gambar akan di upload dlm entry seterusnya ok buhbye! Esok sekolah!!!! Pfftt.

No comments:

Post a Comment