Awak Suka Saya Tak? :'>

Hari ni mood sangat tak stabil. Apa yang aku tulis dekat blog asyik padam then create baru. Dengan lafaz Bismillahirrahmanirrahim, aku harap post ni tak didelete.

Aku marah ni sedih bagai. Macam biasa, satu rutin , menangis. Tapi sekarang dah stop, Alhamdulillah. I feel better bila teringatkan satu novel. Hanya ingat kisah dalam novel tu je aku rasa better. Ajaib kan? Haha ingat tak dulu en aku pernah post pasal novel '7 Hari Mencintaiku'. Heh, kalau aku dah post pasal novel tu maknanya memg da boommb memg aku suka gila ah. Kat rumah ni berapa ribu novel pulak -.- But, Tunas by Hlovate always da best da bomb. Pernah jugak post pasal novel ni dulu. Dulu la, lama dah. Okay berbalik kepada novel yg buat aku rasa better tadi. Tahu novel apa? Jeng jeg jengggg!


Siapa dah baca? Ini buku hana yg rekomen. Hana Roslee yupp. Hewhew thanks hana :) Such a great novel! Tak menyesal pun melayang 30 hengget kt novel ni. Act duit mama en hahaha. Tebal weh tebal lebih kurg 7 hari mencintaiku tu jugak. Tktau mana lagi tebal. Dua dua cecah satu ribu pages. Siapa yg tk minat novel, tolong ah try habiskan novel ni. Sedih weh jalan cerita dia gentle T.T Aku sekarang tgh obses dgn Hilman Yong, watak utama novel tu -.- Yg aku ckp tdi tu, rasa better sbb ingt dia ah hahaha :b Obses mcm dia wujud. Uu nkk sinopsis cerita ni? Ok here we go....

Hilman Yong ni kan dia mualaf tau. Dia ada mix blood Korea Amerika Cina. Ye memg boleh bnyk lg haha. Dia masuk Islam since 21. Dia bukan masuk Islam sbb nk kawin dgn perempuan melayu tpi sbb dia betul ikhlas aw :'> Intan Zulaikha heroin dlm cita ni. Time pegi ikut abg dia beli cincin ah dia jumpa Hilman ni. Then diorg rpt. Then Hilman ckp la dia dah lama kenal Intan. Dia jatuh cinta pandang pertama dkt Intan ;O Dah 8 tahun. Setia habis kan? Ada lagi ke wey ada lagi ke -,- Then then Hilman lamar Intan tpi Intan tolak :'< Dia tak percya laki sgt. Pastu Hilman pergi membawakan diri. Pastu abg Intan basuh Intan tu -,- Time tu Intan sedar yg dia pun senanye dah syg Hilman. Then dia pergi cari Hilman tuptup Hilman dah nk kahwin dah pun. Kecewa gila kan? Pastu dia pengsan blabla broken heart blabla. Dua tahun dia hidup dgn kenangan. Ceh. Lps tu time ada program kt Tengganu, dia jumpa Hilman balikkk aw aw. Dia belajar menunggang kuda yg dia tak suka lgsg tu semata-mata Hilman. Sbb Hilman sgt suka menunggang kuda. Kat kuda tu ah dia jumpa Hilman. Pastu en, dia kejap ok lyn Hilman kejap tak. Yelah, suami org kan? Mana boleh kacau. Prinsip dia memg takkan kacau suami owang.Sampai lah one day ni Hilman cakap senanye dia tk kahwin lagi -.- And dia still syang Intan :') Uwah uwah ;O Pastu diorg pun in relationship ah~ Ya Allah, Hilman is an obedient Muslim yknow? Dia jaga sgt batas dia :/ Eventho mak bapak dia semua still cina, tpi dia still melawat diorg blabla aslkan tk langgar akidah. Dia sweet gak ;O Ayat dia semua sayuu je. Romantik senanye dia ni. Dia jaga Intan mcm jaga nyawa dia sendiri :') Ya Allah, sedih gilaaa tau. Rasa beruntung gila kalau jadi Intan. Dia tak pernah sentuh Intan. Bagi dia, selagi tk jadi yg halal dia tkkan sentuh. Itu bukti dia syg. Uweyh ;O Remaja sekarang lagi sayang lagi sentuh hahaha. Kk. Sampai ah one day ni, 3 hari sebelum nk akad nikah, diorg gaduh besar!! Gad. Gaduh besar gila sampai siapa tah ckp Intan ke Hilman tah 'Selangkah awak tinggalkan saya, 10 langkah saya tinggalkan awak' and Hilman ada cakap 'Jangan setitik pun air mata awak jatuh kerana saya'. Sedih siak!!! Then Intan kena basuh lagi dgn abg dia hahaha. Bodoh sia. Ee dia tk nmpk er Hilman tu syg dia gila babi. Kena basuh baru nk sedar. Time dia cll Hilman, Hilman tk agkt. Then dia jumpa Hilman tepi pantai tk sedar diri. Hilman jatuh dri kuda waktu nk jawab cll Intan :') Ada gegaran kt otak dia and dia lupa ingatan ;( Part ni tak tahan huwayyy sedih mak. Then Hilman become an old Damien.. Sebelum Islam, nama dia Damien Yong. Dia lupa pasal Islam, dia lupa siapa Intan. Tapi lpas tu dia asyik tertarik dgn Intan. Heh kalau dah jodoh tak kemana :') Bayangkan la weh. Orang yg kita sayang hilang ingatan then ada depan kita, still rpt dgn kita tapi dia tktahu siapa kita pada dia dulu. Kita pulak dilarang cerita pasal masa silam dgn dia. Mana tak sedih :') Aku mcm dapat rasa je apa yg Intan rasa. Rasa mcm liveee :O Macam jadi depan mata hahah. Hilman ajk dia kahwin :') Eh i mean Damien. Intan accept. Tpi Hilman dah tk mcm dlu. Dia ckp dia convert semata-2 nk khwin dgn Intan. Dia terlalu sayangkan Intan. Hilman ni senanye tktahu tau dia pernah masuk Islam sbb mak bapak dia rahsiakan and suruh org sekeliling rahsiakan. Sedih kay. Hilman tkleh terima bila Intan cerita semua. Cerita yg dia tu Islam, taat pulak tu, tunang Intan and blabla. Dia ngamuk and dia bla. Lpas tu aku tktahu sbb tk baca lagi. Haahahhahaha okbye. Anyway, Hilman Yong, i adore you so much :')

Panjang en? Ini salah satu cara terbaru lps stress :) But seriously guys, you should read this novel! Dia takda ah cintan mana pun. Banyak gila pasal agama. Best okay. Tambah pengetahuan. Psal budaya org cina pun ada. Ayat dia jgn cerita :') Tangkap lelehh laii. And boleh menginsafkan. Tahukah anda aku dulu insaf sbb novel 7 Hari Mencintaiku? Taktahu en. Haha jangan pandang kaki novel sebelah mata k -,- Novel ni lagi beribu kali ganda menginsafkan seriously. Oklah bye. Hero aku Hilman Yong sekarang dah takda Iman iman ni. Ehh dekat pulak nama hohoho. Eh ape benda yg buat aku rasa better time down tu en? Hilman ah, hahaha bongok dia tk wujud doh dinie -.- Tah but i can feel him :p k merapu. This is the real bye. Bye.

No comments:

Post a Comment